12 бер. 2018
Олексій Мірошниченко, Виконавчий Віце-президент Конфедерації роботодавців України
Буквально декілька днів тому був на екскурсії на заводі “Airbus” в Гамбурзі.
Сказати що завод справляє враження - це нічого не сказати...
Величезна територія, безліч ангарів, тисячі працюючих і готові до передачі авіакомпаніям новесенькі літаки. Тут збирається декілька моделей літаків і зокрема найбільший пасажирський Airbus 380.
Вражає логістика і кооперація Німеччини, Фраціі, Іспанії та Великобританії і не тільки по створенню літаків.
Спеціальний літак «Beluga” та морське судно «Airbus 380 on board “ - це одне із вершин такої кооперації і логістики.
Дуже цікава була екскурсія, правда фото і відеозйомка суворо заборонена.
Але не менш цікава була розмова з гідом, колишнім інженером цього заводу, коли він дізнався, що ми з України. Перше його слово було: «О, Антонов! Це ви ж зробили «Мрію», один з найкращих літаків у світі!»
Також гід був щиро здивований, що не тільки Олег Антонов, але й Ігор Сікорський теж народився в Україні.
В той же час, дуже важко було йому пояснити, чому ми практично не виробляємо зараз пасажирські літаки Ан.
Логіка його була простою, як для інженера - якщо є такий відомий український виробник літаків і національні авіакомпанії, то чому ви купуєте Аербаси і Боїнги, а не користуєтесь і своїми літаками для пасажирських перевезень?
Дійсно, чому ми не можемо поставити умовою для національних і не тільки перевізників, які зі слів міністра транспорту прагнуть літати в Україні купувати наші Ани?
Що заважає проявити політичну волю в цьому питанні? І як можливо рекламувати наші літаки на міжнародних авіасалонах, коли ми самі в своїй країні на них не літаємо?
Я вже не говорю про робочі місця, інженерів, конструкторів і нові технології, які притаманні авіабудуванню...
Повертався додому з Мрією, що рано чи пізно і на наших заводах в Києві і Харкові і не тільки, відродиться виробництво Анів і такий же сивий гід буде з гордістю водити екскурсії на заводі «Антонов».