23 лист. 2007
«Забезпечення правових засад щодо створення в Україні Фонду захисту грошових вимог працівників», - тема Національного тристороннього семінару, який відбувся 22 листопада ц.р. та був проведений Міністерством праці та соціальної політики України за підтримки і безпосередньої участі Міжнародної організації праці.
Довідка.
Україною, 19.10.2005р., ратифіковано частину 2 Конвенції № 173 про захист вимог працівників у разі неплатоспроможності роботодавця, яка передбачає захист прав працівників шляхом надання привілею, передбаченого ст.31 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» (задоволення грошових вимог працівників, що випливають із трудових правовідносин, у першочерговому порядку).
Сторони соціального діалогу, в ході проведення семінару, висловили позиції щодо ратифікації Україною ч.3 Конвенції, якою передбачається додатковий захист права працівників на своєчасну виплату заробітної плати шляхом створення гарантійної установи (Фонду захисту грошових вимог працівників) та необхідності прийняття Закону України «Про захист грошових вимог працівників у разі неплатоспроможності роботодавця», розробленого Мінпраці.
Всі представники сторін соціального діалогу були одностайні в необхідності унормування проблеми погашення боргів із заробітної плати та запропонували різні шляхи її вирішення.
Представники Конфедерації, під час семінару, висловили принципові зауваження до запропонованого проекту Закону, зокрема:
Залишилось незрозумілим питання погашення накопиченого боргу із заробітної плати минулих років, який здебільшого складається з боргу держави, а саме, джерела його погашення.
Після проведених дискусій, Конфедерацією роботодавців України, з урахуванням позицій інших об`єднань організацій роботодавців було запропоновано внести зміни до резолютивної частини проекту Рекомендацій семінару, а саме:
1. Не підтримувати проект Закону України «Про захист грошових вимог працівників у разі неплатоспроможності роботодавця», розробленого Мінпраці.
2. Віднайти інші механізми правового захисту працівників у разі неплатоспроможності роботодавця, в тому числі, шляхом удосконалення нині діючого законодавства.