Таксомоторний ринок потребує належного державного регулювання

18 жовт. 2012

КИЇВ, 18 жовтня 2012 року. Таксомоторний ринок потребує належного державного регулювання. Адже нинішня ситуація практично дозволяє залучати до нелегального таксомоторного бізнесу всіх бажаючих водіїв, без жодних дозвільних документів та реєстрації підприємницької діяльності – наголошують в Федерації роботодавців України.

Авторським колективом у складі заступників Голови Федерації роботодавців України Олега Шевчука та Дмитра Олійника, голови правління та почесного члена правління  «Української таксомоторної асоціації» Анатолія Галазюка та Євгена Червоненка, а також співголови Всеукраїнського форуму представників таксомоторної галузі Андрія Антонюка був розроблений  законопроект «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення». Відповідний законопроект внесений на розгляд до Верховної Ради України 16 жовтня 2012 року.

В Федерації роботодавців України зазначають, що у разі ухвалення законопроекту в Парламенті, перш за все буде врегульована правова база функціонування місцевих ринків перевезень на таксі, що сприятиме створенню прозорого конкурентного середовища та зростанню зайнятості і доходів населення.

Необхідність ухвалення цього законопроекту також пояснюється тим, що за даними моніторингу професійних громадських об’єднань суб’єктів господарювання у сфері легкових автомобільних перевезень, близько 85 % учасників таксомоторного ринку країни знаходяться в тіні, так як здійснюють перевезення пасажирів без дотримання вимог чинного законодавства України. Тільки у місті Києві близько 95 %, а це 19 000 автомобілів, учасників таксомоторного ринку знаходяться в тіні.

Тим часом, за оцінками експертів, кількість легкових автомобілів, фактично задіяних у таксомоторних перевезеннях у масштабах країни, за різними оцінками, становить від 200 до 300 тисяч одиниць. Обіг тіньового ринку легкових автомобільних перевезень у масштабах країни складає понад 20 млрд. грн. на рік, у місті Києві — близько 2 млрд. грн. на рік.

Аналогічна ситуація, як наголошують в Федерації роботодавців України,  складається і у сфері діяльності інформаційно-диспетчерських служб. Такі служби працюють через так звані сервери обміну замовлень, які, як правило, працюють без реєстрації у якості суб’єктів підприємницької діяльності. Співпрацювати з ними може будь-яка особа без укладання жодних договорів, надання медичної довідки, без огляду автомобіля, без перевірки дозвільних документів та ліцензії на здійснення таксомоторних перевезень. Відповідно, доходи таких осіб не оподатковуються. Такі служби працюють за нижчими тарифами ніж легальні оператори, проте не несуть жодної відповідальності за якість і безпеку послуг у цій сфері.

Розробники законопроекту «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення» сподіваються, що його прийняття дозволить залучити до зареєстрованої підприємницької діяльності у сфері таксомоторних перевезень близько 200 тис. осіб в країні на умовах спрощеної системи оподаткування і офіційного працевлаштування в легальні автотранспортні підприємства, а також забезпечить надходження по єдиному податку в сумі 500 млн. грн., по єдиному соціальному внеску – 900 млн. грн. щорічно.

Довідка.

Проект Закону України «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення» розроблений з метою упорядкування господарської діяльності у сфері легкових автомобільних перевезень, а також запровадження державного регулювання, яке дозволить створити у цій сфері прозоре конкурентне  середовище. Завданнями цього законопроекту є визначення основних засад господарської діяльності у сфері легкових автомобільних перевезень, принципів організації і регулювання міських (селищних) ринків перевезень на таксі, особливостей надання послуг з  перевезень легковими автомобілями на замовлення та засад державного нагляду у зазначеній сфері.