..

 

Краще працювати на упередження, ніж на реанімацію – член Ради ФРУ, голова наглядової ради “Єврокар” Олег Боярин

15 бер. 2013

“Запровадження спеціальних мит на імпортні автомобілі – це лише один із прикладів того, як держава може допомагати вітчизняним виробникам, і зокрема, автопрому. Проте непотрібно забувати, що такі кроки слід робити комплексно і для всієї національної промисловості”, – переконаний член Ради Федерації роботодавців України, голова наглядової ради автозаводу “Єврокар” Олег Боярин.

До того ж, як наголошує Олег Боярин, не слід чекати поки український виробник буде втрачати свої міжнародні ринки або значно скорочувати  виробництво у своїй країні. “Адже краще працювати на упередження, ніж на  реанімацію”, – додав він.

За словами Олега Боярина держава повинна мотивувати виробляти, а не імпортувати продукцію. Що ж стосується саме запровадження мит на імпортні автомобілі, то на думку Олега Боярина, цей захід повинен створити економічні передумови для виробництва безпосередньо в Україні тих марок авто, які сьогодні імпортуються. “Головна мета – аж ніяк не закриття ринку, а створення умов, в яких найбільші автовиробники будуть розвивати національне виробництво, підтримувати нашу економіку, а значить створювати нові робочі місця і збільшувати платоспроможний попит”, – наголосив Олег Боярин.

В Європі підтримка національного автовиробника – одне з пріоритетних завдань держави. Так, у Німеччині кожен покупець нового транспортного засобу місцевого виробництва при утилізації старого може розраховувати на премію в 2,5 тис. євро. У Польщі уряд готовий відшкодувати ПДВ покупцям нових машин, якщо автомобіль придбаний на території країни.

Прийняттю рішення про введення спеціальних мит на імпорт автомобілів передувала тривала спільна робота Федерації роботодавців України та Асоціації українських автовиробників «Укравтопром». 30 червня 2011 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі  порушила спеціальне розслідування по імпорту до України легкових автомобілів незалежно від країни походження і експорту з об’ємом двигуна 1000-2200 куб. см.

Протягом 2011-2012 років Федерація роботодавців активно сприяла та надавала підтримку національним автовиробникам у проведенні зазначеного розслідування. Представники ФРУ  брали активну участь у слуханнях  та засіданнях Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі. Крім цього, ще на початку 2012 року, ФРУ зверталась до Першого віце-прем’єр-міністра України – Міністра економічного розвитку та торгівлі Андрія Клюєва, порушуючи перед ним проблемні питання, що виникали під час  розслідування.

В Федерації роботодавців переконані, що запровадження спеціальних заходів відносно імпорту автомобілів в Україну повинно сприяти зростанню конкурентоспроможності національного виробника та дозволить продовжити реалізацію проектів модернізації вітчизняного автовиробництва.

Довідка.

14 березня 2013 року Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі ухвалила рішення про введення спеціальних мит на імпорт автомобілів у розмірі 6,46% на автомобілі з об’ємом двигуна більше 1000 куб. см, але не більше 1500 куб. см, і 12,95% – на автомобілі з об’ємом двигуна більше 1500 куб. см, але не більше 2200 куб. см. Відповідне рішення опубліковане в газеті «Урядовий кур’єр» і вступить в силу через 30 днів з дня публікації.