ФРУ та Укрзалізниця обговорили шляхи вирішення існуючих проблем з вантажними перевезеннями

21 черв. 2013

Федерація роботодавців України та Укрзалізниця обговорили шляхи вирішення існуючих проблем з вантажними перевезеннями. На робочій нараді, що відбулась у Києві 20 червня, ФРУ представляли її генеральний директор Руслан Іллічов, представники Федерації роботодавців гірників України, Союзу хіміків, ТОВ «СП НІБУЛОН» та Черкаського ПАТ «Азот». Від Укрзалізниці участь у нараді взяв заступник генерального директора Укрзалізниці Петро Науменко.

З моменту останньої зустрічі представників бізнесу з керівництвом Укрзалізниці, що відбулась у березні цього року, обома сторонами загалом була відмічена позитивна тенденція вирішення проблемних питань, які виникають під час перевезень. Разом з тим, роботодавці залишаються невдоволені рядом важливих проблемних питань, серед яких – незадовільний стан рухомого складу, підвищення тарифів на вантажоперевезення, а також втрати вантажу під час перевезення,  забезпечення його зберігання та охорони в ході транспортування.

Учасники наради домовились про те, що Федерація роботодавців України буде долучена до розробки нової Методики розрахунку тарифів на вантажні перевезення. Ця необхідність викликана тим, що відбувається зміна статусу вантажних вагонів із вагонів інвентарного парку в статус вагонів власного парку, що неминуче призводить до змін у формуванні вартості залізничних перевезень. Сьогодні плата за повернення порожнього вагону має здійснюватись за рахунок вантажовідправника, в той час як раніше порожній пробіг повністю компенсувала Укрзалізниця. При цьому додаткові витрати суттєво впливають на собівартість продукції, що робить неконкурентоспроможним вітчизняного товаровиробника. У свою чергу в Укрзалізниці відзначили, що українські вагони, виходячи за межі своєї країни, часто не повертаються взагалі, або, через низький тариф, експлуатуються за кордоном іншими державами, до тих пір поки це дозволяє їх технічний стан. При цьому плата за використання, яка отримується, не компенсує витрат на ремонт та утримання вагонів, після їх повернення в Україну.

Обидві сторони наголошували на необхідності оновлення вагонного парку, адже дуже гостро стоїть проблема технічного стану вагонів, що надаються під завантаження. В ФРУ відзначили, що мають місце випадки бракування вагонів, які тільки-но пройшли планові ремонти. Тому часто роботодавці вимушені нести значні витрати на підготовку вагонів. В Укрзалізниці, натомість, поінформували, що  в даний час 13 тисяч вагонів перебувають у неналежному стані, але ведеться робота щодо оновлення парку. Вже придбано 650 полувагонів, які здійснюють перевезення по Україні, але подальше оновлення буде відбуватись лише за рахунок інвестиційної складової, яка буде включена в тариф на вантажні перевезення.

Під час наради її учасниками також підіймалось питання втрат вантажу під час його перевезення, забезпечення зберігання та охорони в момент транспортування. ФРУ разом з Укрзалізницею стурбована ситуацією із зберіганням вантажу та вагонів під час перевезення, а також недосконалістю процедури фіксування таких випадків. Адже, навіть, наявність підрозділів воєнізованої охорони  на станціях не забезпечує належною мірою збереження вантажу під час перевезення – наголосили в Федерації роботодавців України. Тому ФРУ виступила з ініціативою розглянути можливість залучення додаткової охорони на окремих станціях за рахунок сил і коштів вантажоодержувача. Крім того, представники Укрзалізниці запевнили роботодавців у готовності розглядати факти відмови своїми підрозділами у складанні відповідних актів про втрату, які необхідні для подальшого звернення до правоохоронних органів.

Керівництвом Федерації роботодавців України підіймалось також і питання перереєстрації контейнерів та фітингових платформ, які знаходяться на балансі ДП «УДЦТС «Ліски», у власність компанії. У свою чергу Укрзалізниця запевнила у тому, що готова розглянути будь-які пропозиції від роботодавців з урахуванням задоволення економічних та технологічних інтересів обох сторін.

За результатами зустрічі, між ФРУ та Укрзалізницею  було досягнуто спільної домовленості про доцільність зустрічей подібного формату у майбутньому.