ФРУ знає як поліпшити інвестиційний клімат в Україні

25 черв. 2013

Податкові наслідки визнання правочинів недійсними або нікчемними, відсутність обігових коштів  через невирішення проблеми зі сплатою авансових внесків з податку на прибуток, а також ліквідація бюджетної заборгованості з відшкодування ПДВ мають стати ключовими питаннями порядку денного вже наступного засідання  Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності, що була утворена при Міністерстві доходів і зборів України.

Такий висновок зробив заступник Голови Ради Федерації роботодавців України Дмитро Олійник за результатами першого засідання Ради, що відбулось 21 червня 2013 року. “Ці питання ми ініціюватимемо перед Міністерством доходів та, безпосередньо, перед самою Радою. Бо саме вони суттєво впливають на інвестиційний клімат в Україні сьогодні”, – зазначив Дмитро Олійник.

На порядку першого засідання Ради розглядались питання гармонізації бухгалтерського і податкового обліку в контексті змін до III розділу Податкового кодексу України, а також перспективи акцизного оподаткування в Україні.

За словами заступника Голови Ради ФРУ Дмитра Олійника, ідеологічно ФРУ ще під час розробки та імплементації Податкового кодексу наголошувала на необхідності гармонізації бухгалтерського та податкового обліку. При цьому Дмитро Олійник акцентував на тому, що необхідно враховувати і ризики таких змін.  “Адже комплексне реформування III розділу Податкового кодексу у наступному році призведе до чергової повної зміни правил обліку податку на прибуток. За останні три роки, вже три рази відбувалась революційна зміна обліку у зв’язку із прийняттям Податкового кодексу у 2011 році та переходу на сплату авансових внесків з 2013 року”, – підкреслив Дмитро Олійник.

“Ціна помилки дуже велика, адже така часта зміна правил обліку податків негативно відображається як на правильності обліку на підприємствах, так і на правильності перевірки з боку податкових органів. Тому необхідно внести такі зміни, які вже не міститимуть більше помилок”, – зазначив Дмитро Олійник.

Як приклад, він навів законодавчу пропозицію внести зміну до ст.142 ПКУ, що стосується податкових коригувань у вигляді сум амортизації. Згадана зміна  передбачає перегляд норм амортизації, що використовується для визначення її граничної норми. Це нововведення, за словами Дмитра Олійника,  призведе до додаткового податкового навантаження на ті підприємства, які володіють так званими “неактивними” необоротними засобами – землею, будівлями та спорудами. Крім того, у бізнесу не буде економічних стимулів для інвестиційної діяльності, тому що амортизація, нарахована на нововведені об’єкти в поточному році, не зможе бути врахованою у податкових витратах звітного періоду, із-за встановлення граничного рівня амортизації. Тобто, додатково нараховані суми амортизації на введені в експлуатацію об’єкти будуть перенесені на витрати у майбутніх періодах.

На засіданні Ради також розглядалось питання оцінки ефективності податкових пільг. “На сьогоднішній день в Україні існує 36 податкових пільг. Перш ніж урізати будь-яку податкову преференцію із цього переліку, що вже планується зробити з 1 січня 2014 року, необхідно чітко дослідити і спрогнозувати наслідки такого рішення”, – наголосив заступник Голови Ради ФРУ Дмитро Олійник.

Говорячи про перспективи акцизного оподаткування в Україні Дмитро Олійник зазначив наступне. “Якщо вибірково підвищувати комусь з виробників алкоголю ставки на акцизи, то це буде просто називатись недобросовісним лобіюванням. Іншими словами, за рахунок одного можна вбити іншого”, – підкреслив він. Тому, зауважив Дмитро Олійник, якщо і планується підіймати ставки на акцизи, то це слід робити для всіх виробників алкоголю в Україні. “Саме підвищення повинно бути розумним, для того, щоб і поповнювався бюджет держави, і не створювались тепличні умови для тіньового виробництва алкоголю”, – додав заступник Голови Ради ФРУ Дмитро Олійник.

Під час першого засідання Ради з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності було також ухвалено персональний склад  правління та положення Ради. Загалом до складу Ради  увійшли 56 власників та топ-менеджерів українського бізнесу, іноземні інвестори, представники міжнародних організацій, бізнес-асоціацій, профспілок. З повним складом Ради можна ознайомитись за цим посиланням http://minrd.gov.ua/pro-minrd-ukraini/investitsiyna-rada/personalniy-sklad/.

Передбачається, що Рада буде збиратись раз на три місяці. У її рамках буде функціонувати кілька робочих груп, які займатимуться питаннями покращення інвестиційного клімату, податків та митних зборів, законодавчими пропозиціями.  Федерація роботодавців України планує найближчим часом звернутись до Міністерства доходів з пропозицією включення представників ФРУ, що є у складі Ради, до зазначених робочих груп.

Довідково.

Рада з питань стимулювання інвестицій та підприємницької діяльності є постійно діючим дорадчим органом при Міндоходів, що забезпечує його взаємодію з вітчизняними та іноземними інвесторами з питань розвитку податкової та митної політики у державі та її вплив на залучення інвестицій до України.