Хаос нелегалів на ринку таксі в Україні має бути припинений

2 лип. 2013

КИЇВ, 2 липня 2013 року. Ситуація на ринку таксі критична: 85-90%, а в Києві до 95%, – це нелегали. В таких умовах добропорядний перевізник є неконкурентоспроможним. Презентований сьогодні в інформаційному агентстві “УНІАН” законопроект «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення» покликаний припинити хаос нелегалів на ринку таксі в Україні.

У прес-конференції, під час якої і відбулась презентація, взяли участь народний депутат України Дмитро Святаш, заступник Голови Ради Федерації роботодавців України Дмитро Олійник та Голова правління ВГО «Українська таксомоторна асоціація» Андрій Антонюк.

“Ще на початку 2012 року Федерація роботодавців України підтримала ідею розробки цього законопроекту. Дуже важливо, що він був написаний самими учасниками ринку, розроблений людьми, які житимуть за цим законом”, – зазначив в ході прес-конференції заступник Голови Ради ФРУ Дмитро Олійник. Він також зауважив, що у таксомоторній галузі працюють не тільки автотранспортні підприємства, які є роботодавцями, а й велика кількість самозайнятих приватних перевізників, які інвестували власні кошти, створили для себе робочі місця та сьогодні утримують свої родини, працюючи на таксомоторному ринку. “Вони є роботодавцями самі для себе і упевнено можуть розраховувати на підтримку Федерації роботодавців України”, – додав Дмитро Олійник.

За словами народного депутата Дмитра Святаша прийняття вищезгаданого проекту закону у Парламенті дозволить залучити до зареєстрованої підприємницької діяльності у сфері таксомоторних перевезень близько 200 тис. осіб в країні на умовах спрощеної системи оподаткування і офіційного працевлаштування в легальні автотранспортні підприємства. Крім того, як зазначив Дмитро Святаш, прийняття документу має забезпечити надходження по єдиному податку в сумі 500 млн. грн., по єдиному соціальному внеску – 900 млн. грн. щорічно.

У свою чергу Голова правління ВГО «Українська таксомоторна асоціація» Андрій Антонюк акцентував увагу на тарифній політиці та відповідальності таксистів. «Таксі – це елемент транспортної інфраструктури міста. Є ціна на поїзд, на автобус, на метро. Тому повинна бути ціна на кілометр в таксі, прийнята перевізниками та владою, і тариф має визначатися лічильником, без чеку пасажир може навіть не розраховуватись», – розтлумачив суть законопроекту Андрій Антонюк. Крім того, за його словами, з прийняттям законопроекту вводиться відповідальність перевізника за життя і здоров’я пасажира. «Якщо пасажир потрапив в аварію, і є тілесне ушкодження, людина загинула – водій змушений буде компенсувати збитки», – підкреслив Андрій Антонюк.

Як стверджують ініціатори та розробники законопроекту його метою є кардинальне реформування ринку перевезень на таксі в Україні, а також приведення його у відповідність до європейських стандартів якості та безпечності послуг. Проектом закону, зокрема,  пропонується запровадити прозору місцеву дозвільну систему, впорядкувати діяльність інформаційно-диспетчерських служб виклику таксі та встановити адміністративну відповідальність за порушення законодавства у сфері перевезень на таксі та перевезень на замовлення.

Довідка.

Сьогодні до нелегального таксомоторного бізнесу можуть бути залучені практично всі бажаючі водії, без жодних дозвільних документів та реєстрації підприємницької діяльності. Така ситуація змусила легальних перевізників на таксі, об’єднаних в «Українську таксомоторну асоціацію», спільно з Федерацією роботодавців України та Міжфракційним об’єднанням народних депутатів «За вітчизняних промисловців та підприємців – роботодавців України» розробити проект закону «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення».

В травні 2012 року, виступаючи на Всеукраїнському форумі представників таксомоторної галузі, від імені Федерації роботодавців України заступник Голови Ради Федерації роботодавців України Дмитро Олійник заявив про підтримку ініціативи Української таксомоторної асоціації щодо розробки та ухвалення проекту Закону України «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення.

16 жовтня 2012 року народний депутат України VI скликання, заступник Голови Федерації роботодавців України Олег Шевчук вніс на розгляд Верховної Ради України законопроект «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення». В зв’язку з закінченням терміну повноважень Парламенту VI скликання, даний законопроект парламентом не розглядався. Не зважаючи на це, були проведені численні громадські обговорення цього законопроекту в містах України, враховані зауваження та пропозиції учасників ринку перевезень на таксі, отримані позитивні висновки від органів місцевого самоврядування, міських державних адміністрацій, Держпідприємництва України.

19 березня 2013 року Федерація роботодавців України ініціювала створення у Верховній Раді України Міжфракційного об’єднання «За вітчизняних промисловців та підприємців – роботодавців України» у складі 20 народних депутатів України, головне завдання якого — представляти та захищати інтереси української промисловості та бізнесу у Верховній Раді України. Проект Закону України «Про перевезення на таксі та перевезення на замовлення» був доопрацьований Міжфракційним об’єднанням та зареєстрований у Верховній Раді України 21 червня 2013 року під № 2393а.