..

 

У ФРУ обговорили першочергові заходи з підтримки машинобудівної галузі

28 квіт. 2014

КИЇВ, 28 квітня 2014 року. Вирішення завдань збереження виробництв та десятків тисяч робочих місць потребує об’єднання зусиль держави і бізнесу для реалізації першочергових кроків з підтримки галузі машинобудування. На цьому наголосили учасники робочої наради Федерації роботодавців машинобудівної промисловості, яка відбулася сьогодні у Федерації роботодавців України.

Складна соціально-економічна ситуація у нашій країні несе значні ризики з подальшого спаду виробництва у реальному секторі економіки, в  тому числі у машинобудуванні, – занепокоєні  керівники вітчизняних машинобудівних, приладобудівних підприємств та профільних асоціацій.

Як зазначили учасники робочої наради, нинішні негативні тенденції і ризики можуть поглибитись внаслідок активізації заходів імпортозаміщення та торгівельного захисту на традиційних для вітчизняних машинобудівників експортних ринках, передусім – у  країнах Митного союзу. Тому, на думку машинобудівників,  уряд має звернути увагу на проблеми галузі та невідкладно задіяти ефективні інструменти її підтримки, що базуватимуться на взаємній вигоді бізнесу і держави.

За словами заступника голови Ради ФРУ Дмитра Олійника, до Федерації роботодавців України  надходять численні звернення від машинобудівників з пропозиціями першочергових кроків, які дозволять вижити галузі.

«Непоодинокими є і звернення органів місцевої влади до Федерації роботодавців машинобудівної промисловості з пропозиціями щодо підтримки роботи машинобудівників, як найбільших роботодавців на відповідних територіях», – поінформував голова Федерації роботодавців машинобудівної промисловості Григорій Дашутін.
 

Григорій Дашутін наголосив, що метою машинобудівної галузі сьогодні є не споживання бюджетних ресурсів, а реалізація спільних економічно ефективних інвестиційних проектів підприємств державного сектора економіки та приватного машинобудівного бізнесу. «Ми не приїхали до столиці скаржитися на фінансово-економічну кризу і очікувати від держави «рецептів» покращення ситуації – ми привезли до Києва власні «рецепти» і напрацювання щодо збільшення частки споживання продукції підприємств вітчизняного машинобудування і приладобудування на внутрішньому ринку», –  підкреслив Григорій Дашутін.

 

Серед першочергових спільних кроків з підтримки машинобудівної галузі учасники робочої наради  визначили залучення машинобудівного комплексу до реалізації загальнодержавних і регіональних програм розвитку, а також реалізацію інвестиційних проектів машинобудівних підприємств з державними компаніями-монополістами у транспортній та енергетичній галузях. «Вже сьогодні реалізуються спільні інвестиційні проекти вітчизняних машинобудівників з ПАТ «Укргазвидобування» - щодо підвищення видобутку газу на 1,5 млрд. куб. протягом року, з НАК «Енергоатом» - щодо підвищення ефективності роботи турбін атомних реакторів та з ПАТ «Укргідроенерго» - щодо модернізації обладнання гідроагрегатів», – розповів Григорій Дашутін.

 

Машинобудівники також вважають, що актуальним питанням у контексті стимулювання розвитку вітчизняних машинобудівних і приладобудівних підприємств є внесення змін до законодавства України щодо розширення можливостей використання інструменту державних гарантій для галузі. 

 

Крім того, учасники засідання виступили з принциповою позицією відновлення у Законі України «Про здійснення державних закупівель» кваліфікаційних критеріїв наявності української виробничої та сервісної бази для здійснення процедур держзакупівель, а також висловились за проведення моніторингу номенклатури держзакупівель з метою заміни імпортних комплектуючих та обладнання вітчизняними аналогами. 

 

Більш детально напрями спільної роботи приватного машинобудівного бізнесу, підприємств державного сектору економіки та уповноважених органів державної влади роботодавці планують обговорити під час ініційованої Федерацією роботодавців України наради в уряді, яка відбудеться під головуванням Прем’єр-міністра України у травні цього року.