Україна поки що не може дозволити собі перехід на повномасштабне виробництво автомобілів

14 серп. 2014

Україна поки що не може дозволити собі перехід на повномасштабне виробництво автомобілів. На цьому вже вкотре у своїх зверненнях до Уряду наголошує Федерація роботодавців України. 

Мінфін прагне створити умови для збільшення локалізації виробництва автомобілів на території України. Для цього відомство пропонує внести зміни, які, по суті, запроваджують нові умови для автовиробників – кількість моделей за технологією крупноскладального виробництва має відповідати кількості моделей за технологією повномасштабного. Наразі автовиробники в Україні переважно працюють за технологією крупноскладального виробництва.

В ФРУ зауважують, що враховуючи реалії українського автомобільного ринку, перехід на повний цикл виробництва, призведе до значного скорочення податкових надходжень від цього сектору економіки. Вони просто будуть змушені зупинити свої заводи, згорнути інвестиційні проекти, і як наслідок, скоротити робочі місця. Як приклад, тільки підприємство "Єврокар", яке нині виробляє в Україні автомобілі "Skoda", вимушене буде скороти 1100 висококваліфікованих працівників на основному підприємстві та підприємствах-суміжниках.

Як зазначають самі автовиробники, одне підприємство може ефективно виробляти за повним циклом тільки одну-три моделі автомобілів. Сьогодні в Україні таким чином виробляються тільки автівки бюджетного класу "В", а це до 15% ринку. Автомобілі, які збираються на умовах повномасштабного виробництва, здатні забезпечити не більше 2% асортименту продукції, що має попит на ринку. До того ж, повномасштабне виробництво економічно доцільно тільки при обсягах більше 50 тисяч автомобілів на рік. Проте експерти автомобільного ринку наразі відзначають дуже низький рівень продажів в Україні, а також загальну негативну динаміку як ринку, так і виробництва.

Крім запровадження повномасштабного виробництва автомобілів, Уряд прагне збільшити надходження до бюджету, за рахунок скасування пільги на ввізне мито. В Мінфіні відзначають, що у 2013 році втрати від несплати ввізного мита склали 66,2 млн. грн. Натомість в ФРУ наголошують, що автовиробники компенсують втрати від пільги на ввізне мито значними надходженнями від сплати податків. Тільки по одному ПАТ "Єврокар", за 7 місяців 2014 року, було сплачено майже 128 млн. грн. податків і зборів до бюджетів усіх рівнів та соціальних фондів. 

То ж, перш ніж приймати вищезазначені зміни до умов розвитку автомобілебудування в України, Федерація роботодавців України, звернулась до Уряду з проханням провести попередні консультації з самими автовиробниками.