..

 

Попри курс на дерегуляцію, кількість дозвільних документів у галузі морського та річкового транспорту хочуть збільшити - ФРТУ

29 серп. 2014

В Україні мають намір збільшити кількість дозвільних документів у галузі морського та річкового транспорту, запровадивши безпідставне ліцензування послуг навантаження і розвантаження небезпечних вантажів. Такий висновок випливає з опублікованого на сайті МІУ проекту наказу "Про затвердження змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів, багажу річковим і морським транспортом" від 01.07.2014.

Як пояснює заступник генерального директора Федерації роботодавців транспорту України (ФРТУ) Тетяна Тітаренко, відповідним підзаконним актом пропонується в ліцензію на перевезення небезпечних вантажів додати ще один підвид послуг - вантажні операції. Таким чином, стивідорні компанії, що здійснюють вантажно-розвантажувальні роботи, зобов'яжуть отримати ліцензію з підвидом "вантажні операції", а вже наявні ліцензії на перевезення небезпечних вантажів необхідно буде переоформити.

"На практиці це загрожує додатковим марнуванням часу, грошей, паперовою тяганиною, плановими та позаплановими перевірками з боку Укрморрічінспекції, як органу ліцензування. Стивідори отримають, фактично, подвійну систему контролю - як з боку Держгірпромнагляду, який контролює об'єкти підвищеної небезпеки, так і з боку Укрморрічінспекції, яка має намір контролювати безпеку вантажно-розвантажувальних робіт безпосередньо в морських терміналах", - відзначає вона.

Як аргументують у ФРТУ, на сьогоднішній день відсутні статистика і факти, що підтверджують негативні наслідки безліцензійної діяльності вантажно-розвантажувальних робіт. Відсутні також правові підстави для ліцензування відповідного підвиду діяльності. До того ж вантажні операції, як окремий вид господарської діяльності, не підлягають ліцензуванню і в світовій практиці.

"Ми всіляко підтримуємо необхідність якісної системи контролю за безпекою перевезення небезпечних вантажів з боку як держави, так і бізнесу. Проте відповідна ініціатива не має нічого спільного з безпекою та екологією. Таким чином, Федерація категорично проти намірів ускладнити умови ведення бізнесу і, прикриваючись гостро важливою темою безпеки, обтяжити бізнес додатковими безпідставними дозвільними документами", - зазначила Тітаренко.

В ФРТУ також нагадали, що Україна займає нижні позиції в рейтингу легкості бізнесу Doing Business. Безпідставне розширення кількості дозвільних документів не відповідає курсу Уряду щодо дерегуляції економіки і спрощення дозвільної системи. До того ж багаторівнева система контролю створює підґрунтя для можливих корупційних проявів. 

ФРТУ вже звернулася до керівництва Мінінфраструктури, Укрморрічінспекції, Держпідприємництва з вимогою не допустити безпідставного зарегулювання галузі та ускладнення умов господарської діяльності стивідорних компаній.

Також 21 серпня за ініціативи ФРТУ вже відбувся круглий стіл з обговорення відповідного проекту наказу за участю глави Укрморрічінспекції Павла Булановича, за підсумками якого позиція Федерації була підтримана представниками бізнесу.