Заборона реклами лікарських засобів призведе до збільшення частки неякісних препаратів на ринку, зростання неконтрольованого споживання медпрепаратів та самолікування – Федерація роботодавців медійної галузі України

21 лист. 2014

КИЇВ, 21 листопада 2014 року. Передбачене у проекті Коаліційної угоди запровадження заборони реклами лікарських засобів призведе до збільшення частки неякісних препаратів на ринку, зростання масштабів неконтрольованого споживання медпрепаратів та самолікування. Про це йдеться у листі Голови Федерації роботодавців медійної галузі України Ганни Безлюдної, адресованому Президенту, Прем'єр-міністру, Голові Верховної Ради України та лідерам політичних сил, які братимуть участь у створенні Коаліційної угоди. У зверненні зазначається, що Федерація роботодавців медійної галузі України закликає виключити пункт про запровадження заборони реклами лікарських засобів з тексту Коаліційної угоди.

У листі зазначається, що заборона реклами лікарських засобів не вирішить питання шкідливого впливу самолікування, а навпаки – збільшить масштаби цієї проблеми. Зараз реклама лікарських засобів стимулює виробників медпрепаратів дотримуватись високих стандартів при виробництві ліків та дбати про збереження своєї репутації. "Обмеження ж реклами ліків, навпаки, створить передумови для збільшення впливу альтернативних непублічних джерел інформації про ліки для споживачів і, таким чином, призведе до зростання неконтрольованого споживання лікарських засобів, самолікування, зростання частки неякісних препаратів на ринку та посилення недобросовісної конкуренції на ринку лікарських засобів в Україні і непрозорого ціноутворення", – зазначається у листі. Крім того, заборона ліків призведе до суттєвого скорочення доходів ЗМІ – надходження від реклами медпрепаратів становлять від 15 до 40% доходів залежно від типу медіа. "Позбавлення ЗМІ такої значної частини надходжень в умовах суттєвого падіння ділової активності та рекламного ринку України неможливо компенсувати за жодних обставин. Це призведе до значних скорочень працівників, зникнення великої кількості ЗМІ та зниження можливості вітчизняних медіа створювати якісний продукт та конкурувати з іноземними ЗМІ", – йдеться у зверненні.

У листі відзначається, що практика запровадження подібних обмежень відсутня в Європейському Союзі. Європейська конвенція про транскордонне телебачення 1989 року, яка була ратифікована Україною та вступила в дію у 2009 році, передбачає заборону реклами виключно рецептурних лікарських засобів. Введення заборони реклами лікарських засобів також суперечать зобов'язанням України в межах Угоди про Асоціацію з Європейським Союзом.

Федерація роботодавців медійної галузі України виступає проти прийняття подібних змін у діюче законодавство України та закликає вилучити з тексту Коаліційної угоди пункт про запровадження заборони реклами лікарських засобів.