Найбільші вантажовідправники закликають вище керівництво країни врятувати їх від тарифів Укрзалізниці

26 бер. 2015

Хіміки, будівельники і металурги звернулися до Президента України та уряду з відкритим листом, в якому просять не допустити чергового підвищення залізничних тарифів на вантажоперевезення. Текст звернення був затверджений під час круглого столу "Тарифна політика Укрзалізниці".

Участь у зазначеному заході взяли керівники Федерації залізничників України, Федерації металургів України, Федерації роботодавців гірників України, Союзу хіміків України, асоціацій Укрвідтранс, Укрцемент, Укрстальконструкція, виробників феросплавів, ММК ім.Ілліча, сільгосппідприємства "Нібулон", а також експерти.

У своєму зверненні найбільші вантажовідправники країни звернули увагу на поширений 5 березня Міністерством інфраструктури проект наказу, який передбачає чергове, вже третє за останні дев'ять місяців, підвищення тарифів на залізничні вантажні перевезення - на 25%. Автори підкреслили, що з липня 2014 тарифи вже були підвищені на 12,5%, а з лютого поточного року - ще на 30%.

"Незважаючи на глибоку кризу вітчизняної економіки, загальне зростання вартості вантажоперевезень складе 82,9%, що значно перевищує всі песимістичні прогнози Кабміну щодо рівня цін промислових виробників країни на кінець 2015 року", - йдеться у відкритому листі.

Найбільші вантажовідправники також констатували факт, що Мінінфраструктури "тільки імітує публічне обговорення проектів регуляторних актів". "Жодної реальної можливості вплинути на рішення природного монополіста і профільного міністерства зацікавлені вантажовідправники не мають", - зазначено у документі.

Враховуючи ситуацію, автори листа звернулися до Президента України та урядових структур з проханням втрутитися у сферу тарифоутворення на залізничні вантажні перевезення, та не допустити прийняття опублікованого Мінінфраструктури проекту наказу. Крім того, вантажовідправники закликали владу доручити прискорення виконання завдань, викладених в коаліційній угоді та Програмі діяльності уряду, які стосуються ліквідації практики перехресного субсидування та впровадження незалежного регулятора тарифоутворення в галузі залізничних перевезень.

Федерація роботодавців України, у свою чергу, також вже укотре звернулася до Прем'єр-міністра та Міністра інфраструктури України з проханням припинити постійне підвищення тарифів на вантажоперевезення. Останнє подібне звернення ФРУ до влади було наприкінці січня цього року. Ще тоді Федерація попереджала про те, що такий крок завдасть серйозного удару по українській промисловості, яка лише за 2014 рік скоротила обсяги виробництва на 10,7%.