Федерація транспортників вимагає удосконалити систему радіологічного контролю вантажів у портах

26 бер. 2015

Федерація роботодавців транспорту України (ФРТУ) пропонує вдосконалити систему радіологічного контролю вантажів у пунктах пропуску через кордон в морських портах, адаптувавши її під світову практику і позбавивши від корупційної складової.

У відповідь на звернення представників бізнесу ФРТУ звернулася в Міністерство екології та природних ресурсів України. За ініціативи Федерації в Мінприроди відбулася нарада, де обговорено наявну проблему з радіологічним контролем вантажів у портах, а також концепція її вдосконалення.

Роботодавці, зокрема, пропонують автоматизувати систему радіологічного контролю вантажів. Так, здійснювати радіологічний контроль пропонується в момент вивантаження контейнерів із судна за допомогою спеціального пристрою, який встановлюється на кран контейнерного перевантажувача (спредер). Інформація про результати такого контролю в автоматичному режимі буде вноситися в ІСПС. Таким чином, за відсутності перевищення природного фону радіологічний контроль буде вважатися проведеним без участі експедитора і екоінспектора. "Запропоновані зміни спростять випуск вантажів з пункту пропуск і скоротять час контролю, усунуть "людський фактор" - контакт експедитора з екочиновником - а значить, підґрунтя для корупції", - пояснює заступник генерального директора ФРТУ Тетяна Тітаренко.

Запропонований концепт реформування підтримали присутні на нараді представники Мінінфраструктури, Держекоінспекції, асоціації Укрзовніштранс, керівники експедиторських компаній.

На нараді також обговорювалася проблема з екологічної декларацією вантажу. "Попри те, що перелік вантажів, які підлягають екологічному контролю посадовою особою контролюючого органу зазначений у Постанові КМУ № 1031, екологи в портах вимагають декларацію на всі види вантажів. Також не зрозуміло, чому дана декларація передбачена наказом Мінекології виключно для морських пунктів пропуску. Тому ми пропонуємо скасувати вимоги в наданні даного документа для тих видів вантажів, які не вказані в постанові Кабміну № 1031", - прокоментував начальник стратегічної служби АМПУ В'ячеслав Вороний. Учасники наради підтримали необхідність переглянути і надавати екодекларацію тільки в разі пропуску вантажів, які підлягають екоконтролю відповідно до постанови Кабміну №1031.

Наступна нарада, поінформувала Тітаренко, відбудеться 31 березня в Держекоінспекції. Планується, зокрема, обговорити механізми впровадження запропонованої і схваленої концепції, а саме внесення зміни в ряд підзаконних актів - Положення про екологічний контроль у пунктах пропуску, інструкцію з проведення радіаційного контролю транспортних засобів і вантажів у пунктах пропуску та інші.

Всеукраїнське об'єднання організацій роботодавців транспорту "Федерація роботодавців транспорту України" (ФРТУ) є членом Конфедерації роботодавців України. ФРТУ об'єднує та представляє інтереси 26 організацій роботодавців, на підприємствах яких працює близько 360 тисячі працівників.