Борг держави перед бізнесом сягає 100 млрд. гривень

28 лип. 2015

28 липня ц.р. відбулось засідання Наглядової ради Ради бізнес-омбудсмена, на якому було презентовано перший квартальний звіт діяльності Ради. Радою надано статистику розгляду скарг від підприємців за перші місяці роботи, деякі позитивні приклади вирішення скарг, а також підготовлено системні звіти з проблемних питань ведення підприємницької діяльності, які безпосередньо пов'язані із військовими діями на Сході України та анексією АР Крим. За результатами звіту найбільше проблем у підприємців з ДФС, яка продовжує тримати ланку першості серед усіх контролюючих органів, що створюють перешкоди для ведення законної господарської діяльності в країні. З питань, що турбують підприємців – невідшкодування ПДВ, система електронного адміністрування ПДВ, а також проблеми підключення до електромереж та компенсації працівникам, мобілізованим до зони АТО.

На необхідності системного розв'язання питань, зазначених у звіті наголосив Дмитро  Олійник, заступник Голови Ради Федерації, член Наглядової ради. Так, станом на 01.07.2015р. заборгованість держави з відшкодування ПДВ на поточні рахунки підприємств збільшилася до 26 млрд. грн. (з початку 2014р. – на 11 млрд. грн.). Переплати до держбюджету складають 48 млрд. грн. (з початку 2014 р. зростання на 21 млрд. грн.).

Таким чином, держава змушує бізнес кредитувати бюджет на загальну суму понад 99 млрд. грн. (при цьому з початку 2014 р. сума «кредитування» зросла більш ніж на 34 млрд. грн.).

Також представником Федерації було зазначено про необхідність інформаційної відкритості ДФС. Федерація направила до ДФС запит щодо примірного переліку показників, які ДФС має оприлюднювати щомісячно для забезпечення контролю за ефективністю діяльності ДФС, не обтяжуючи інформацію якимись особливими умовами доступу, додається. На жаль, на сайті ДФС запитувана інформація міститься в такому мінімальному обсязі, що не дає можливості здійснити повноцінний громадський контроль діяльності ДФС.

Дмитро Олійник ініціював питання розробки та направлення регулярних спільних звернень Ради бізнес-омбудсмена (згодом – установи бізнес-омбудсмена) та бізнес-асоціацій, що є Сторонами Меморандуму, до органів влади щодо найбільш актуальних проблем ведення бізнесу.