Законопроект про освіту - крапка чи кома?

30 бер. 2016

Комітет Верховної Ради України з питань науки і освіти своїм рішенням винести на повторне перше читання законопроект "Про освіту" (реєстрац. № 3491) поставив певну крапку більш ніж 2 річному процесу роботи над проектом 30 березня 2016 року.
 
Нагадуємо, що чинний закон про освіту датується 23 травня 1991 р. і навіть з численними змінами і доповненнями в багатьох аспектах не відповідає реаліям сьогоднішнього часу.
 
Для роботодавців робота над законопроектом є знаковою і важливою, адже мова йде не тільки про формування знань та навичок наших майбутніх працівників, але й про повагу до роботи, дбайливого ставлення до приватної власності, розвитку компетенцій підприємливості тощо.
 
Новий закон в цьому плані дає набагато більше можливостей і механізмів, починаючи від автономії професійних і вищих навчальних закладів у визначенні змісту навчальних програм, закінчуючи визнанням результатів неформального і інформального навчання.
 
Окремо важливим є розділ законопроекту, який регулює взаємовідносини ринку праці і системи освіти. Роботодавці протягом багатьох років наполягали на нормативному врегулюванні функціонування системи професійних кваліфікацій, елементами якої є Національна рамка кваліфікацій (затверджена КМУ ще у 2011р.), професійний стандарт, галузева рада як орган, що їх розроблює, кваліфікаційні центри, в яких незалежно оцінюється реальний рівень набутих знань і навиків особи.
 
Звичайно, роботу ще не закінчено, у випадку позитивних результатів голосування за законопроект у першому читанні, попереду підготовка до другого, але є гарна основа для продовження реформування законодавства про освіту.