Пенсійна реформа у світлі імплементації Конвенції МОП № 102

5 лип. 2017

4 липня 2017 року відбувся круглий стіл з обговорення проекту пенсійної реформи, який 22 червня був внесений Урядом до Верховної Ради України. Зазначений захід відбувся за підтримки Міжнародного бюро праці з метою виконання Програми гідної праці МОП для України на 2016-2019 рр.

Під час заходу, заступник Міністра соціальної політики України М. Шамбір презентував основні положення запропонованої Урядом України проект Пенсійної реформи через підставлення положень Конвенції МОП № 102 про мінімальні норми соціального забезпечення.

Крім того, міжнародні експерти, які були учасниками круглого столу, мали змогу подітися своїм досвідом впровадження мінімального рівня соціального захисту в умовах жорсткої економії, зокрема на нещодавньому досвіді Кіпру (Костас Ставракіс – актуарій з питань соціального захисту, старший спеціаліст з пенсійного забезпечення, Департамент соціального захисту МОП). Також було висловлено деякі застережливі зауваження до проекту Закону України про пенсійну реформу на підставі його попереднього аналізу (Кенічі Хіросе – старший спеціаліст з питань соціального захисту, група технічної підтримки з питань Гідної праці та Бюро МОП для країн Центральної та Східної Європи).

Підсумовуючи свої виступи, експерти в своїх доповідях зазначили, що презентована Урядом України пенсійна реформа, за загальним враженням має низький рівень пільг та соціального захисту, не сприяє розвитку економіки країни. А надто швидке збільшення страхового стужу буде на крок попереду від мети досягнути необхідного пенсійного віку для виходу на пенсію. Як вбачає Кенічі Хіросе, вихід з такої ситуації один – це або купити необхідний рік-два стажу, або ж так і не досягти необхідного пенсійного віку по запропонованій Урядом схемі… Як ця ситуція відобразиться на країні, її розвитку, які будуть наслідки?  

 

                       Надто швидкий перехід: рухлива ціль

Рік

Мінімальна пенсія (ж/ч)

Вихід на пенсію

60 років

Вихід на пенсію

63 роки

Приклад 1:

Вік/Рік

59/23

Приклад 2:

Вік/Рік

59/20

Приклад 3:

Вік/Рік

59/13

2018                

20/25

25

15

60/24

60/21

60/14

2019

21/26

26

16

61/25

61/22

61/15

2020

22/27

27

17

62/26

62/23

62/16

2021

23/28

28

18

63/27

63/24

63/17

2022

24/29

29

19

 

 

64/18

2023

25/30

30

20

 

 

65/19

2024

26/31

31

21

 

 

 

2025

27/32

32

22

 

 

 

2026

28/33

33

23

 

 

 

2027

29/34

34

24

 

 

 

2028                                

30/35

35

25          

 

 

 

 

В свою чергу, Конфедерація роботодавців України, ще на етапі ратифікації Конвенції № 102, застерігала, що прийняття згаданої Конвенції потягне за собою додаткове навантаження на бюджет держави для виконання встановлених розмірів виплат. «Приведення національного законодавства у сфері соціального захисту до міжнародних стандартів потребує комплексного підходу під час зміни принципів її побудови з урахуванням особливостей розвитку держави. Потрібен сталий підхід на довгострокову перспективу, аби не повторити досвіду Греції, яка за останні 7 років провела 12 пенсійних реформ, починаючи з 2010 року» - зазначила директор департаменту соціально-трудових відносин Наталія Петраківська.


 



Теги: пенсійна реформа , гідна праця , Конвенція МОП № 102 , соціальна політика , соціальний захист , пенсійне забезпечення , страховий стаж , пенсійний вік , псійне забезпечення