
25 трав. 2022
Про нові виклики професійної освіти на сучасному етапі говорив Олексій Мірошниченко Президент Конфедерації роботодавців України під час свого виступу на ХVІ Всеукраїнській науково-практичній конференції «Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання», проведеній Інститутом професійної освіти НАПН України 20 травня 2022 року.
Одним із викликів для професійної освіти на сучасному етапі є Європейська інтеграція. Тому основними пріоритетами для професійної (професійно – технічної) освіти на найближчі 5-7 років будуть: підтримка переходу закладів професійної (професійно – технічної) освіти до зеленої економіки, цифрової економіки; визначення ключової ролі закладів професійної (професійно – технічної) освіти у розвитку навчання впродовж життя (LLL), наставництва на виробництві; гармонізація кредитних систем професійної та вищої освіти; розширення автономії закладів; створення модульних програм навчання та врахування в них часткових кваліфікацій; розбудова центрів професійної досконалості.
Говорячи про виклики, які виникли перед професійною (професійно-технічною) освітою через повномасштабне вторгнення російської федерації, Олексій Мірошниченко зазначив, що «через певне обмеження в фінансуванні навчальних закладів, їм потрібно буде укрупнюватися. В навчальному процесі має відбутися зміщення аспектів підготовки учнів, більший акцент повинен бути на нових формах зайнятості і навичках, якими потрібно буде володіти учням, а також важливою є дуальна освіта працівника та визнання неформальної освіти», - зазначив Олексій Мірошниченко.
Участь у Конференції взяли представники Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, Всеукраїнської асоціації працівників професійно-технічної освіти, Проєкту USAID, директори навчальних закладів професійної (професійно-технічної) освіти.