Нові виклики професійної освіти на сучасному етапі

25 трав. 2022

Про нові виклики професійної освіти на сучасному етапі говорив Олексій Мірошниченко Президент Конфедерації роботодавців України під час свого виступу на ХVІ Всеукраїнській науково-практичній конференції «Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання», проведеній Інститутом професійної освіти НАПН України 20 травня 2022 року.

Одним із викликів для професійної освіти на сучасному етапі є Європейська інтеграція. Тому основними пріоритетами для професійної (професійно – технічної) освіти на найближчі 5-7 років будуть: підтримка переходу закладів професійної (професійно – технічної) освіти до зеленої економіки, цифрової економіки; визначення ключової ролі закладів професійної (професійно – технічної) освіти у розвитку навчання впродовж життя (LLL), наставництва на виробництві; гармонізація кредитних систем професійної та вищої освіти; розширення автономії закладів; створення модульних програм навчання та врахування в них часткових кваліфікацій; розбудова центрів професійної досконалості.

Говорячи про виклики, які виникли перед професійною (професійно-технічною) освітою через повномасштабне вторгнення російської федерації, Олексій Мірошниченко зазначив, що «через певне обмеження в фінансуванні навчальних закладів, їм потрібно буде укрупнюватися. В навчальному процесі має відбутися зміщення аспектів підготовки учнів, більший акцент повинен бути на нових формах зайнятості і навичках, якими потрібно буде володіти учням, а також важливою є дуальна освіта працівника та визнання неформальної освіти», - зазначив Олексій Мірошниченко.

Участь у Конференції взяли представники Міністерства освіти і науки України, Національної академії педагогічних наук України, Всеукраїнської асоціації працівників професійно-технічної освіти, Проєкту USAID, директори навчальних закладів професійної (професійно-технічної) освіти.




Теги: професійно-технічна освіта , Олексій Мірошниченко , Президент Конфедерації роботодавців