..

 

Роботодавці просять Юлію Тимошенко впорядкувати орендні відносини без збитку для суб`єктів підприємницької діяльності

27 лют. 2008

Роботодавці занепокоєні ситуацію, що склалась на ринку орендних відносин державного та комунального майна після запровадження ст. 76 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України».
 
Внаслідок запровадження передачі в оренду державного та комунального майна виключно на конкурсних засадах відбувається фактичне знищення малого та середнього бізнесу, який не в змозі витримати конкурс з банками, фінансовими та іншими високоприбутковими організаціями.
 
В деяких випадках комунальне майно передається зацікавленій юридичній чи фізичній особі – підприємцю за формально проведеним конкурсом, після перерахування внеску до благодійного фонду відповідної адміністративно-територіальної одиниці.
 
Виходячи із зазначеного, Сторона всеукраїнських об`єднань організацій роботодавців Національної тристоронньої соціально-економічної ради звернулась з листом до Прем`єр-міністра України з проханням при розробці змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» врахувати напрацювання Спілки орендарів і підприємців України та внести відповідні зміни до ст.76 вищезазначеного закону.
 
Сторона роботодавців Національної ради цілком підтримує напрацювання Спілки орендарів і підприємців України, яка розробила нову редакцію цієї статті, прийняття якої забезпечить розвиток малого та середнього бізнесу, збереження робочих місць, а також надходження до Держаного бюджету без збитку для суб’єктів підприємницької діяльності, що працюють в приміщеннях державної чи комунальної власності за договорами оренди.
 

Нова редакція статті №76 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України».

Стаття 76. Установити, що у 2008 році передача в оренду державного та комунального майна, яке не знаходиться в оренді, здійснюється виключно через відкритий аукціон, крім державного та комунального майна, що передається в оренду бюджетним установам, музеям, підприємствам і громадським організаціям, Пенсійному фонду України та його органам, державним видавництвам та підприємствам книгорозповсюдження.

При визначенні орендних ставок за комунальне майно в містах обласного значення, містах Києві та Севастополі, орендні ставки за державне майно, які затверджуються Кабінетом Міністрів України, є індикативними і застосовуються як стартові при проведенні аукціону.

Щодо оренди державного та комунального майна, що знаходиться в оренді, врегулювання орендних відносин здійснюється відповідно до Закону України “Про оренду державного та комунального майна”. Розмір орендної плати за оренду державного і комунального майна при цьому визначається шляхом індексації розміру орендної плати відповідно до істотних умов договору оренди (за весь період оренди), за індексами інфляції, встановленими Національним банком України, у порядку визначеному Кабінетом Міністрів України.
 
В разі передачі в оренду державного чи комунального майна, яке вже було в оренді, зростання розміру орендної плати з врахуванням її ринкової вартості за рахунок поліпшень, зроблених попереднім орендарем вважати доходом орендодавця державного та комунального майна, що підлягає оподаткуванню. Обсяг такого доходу визначається як різниця між ринковою вартістю об’єкта оренди за експертною оцінкою, проведеною до укладення нового договору оренди та ринковою вартістю об’єкта оренди за експертною оцінкою, проведеною до початку дії попереднього договору оренди, визначених експертним шляхом у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України.
 
Витрати на експертну чи документальну підготовку об’єкта оренди державного та комунального майна для укладення договору оренди відповідно до чинного законодавства та встановленого порядку, здійснюється орендодавцем за свій рахунок без будь-яких додаткових вимог до орендаря.