..

 

Експерти: держава недостатньо лобіює інтереси бізнесу

30 черв. 2011

Держава і бізнес повинні спільно працювати над зміцненням позицій української продукції на зовнішніх ринках. Таку думку висловили опитані агентством УНІАН експерти, оцінюючи підписання Генеральної угоди міністром закордонних справ України Костянтином Грищенком і головою СПО роботодавців України Дмитром Фірташем.

Головний економіст інвестиційної компанії «Dragon Capital» Олена Бєлан вважає, що, серед іншого, необхідний якісний промоушн українських компаній на дипломатичному рівні і відновлення практики дії рівних умов для всіх підприємств. “Введення пільг, у даному випадку, не ефективне, оскільки вимагає великих фінансових вливань. Держава їх не має”, – зазначила Олена Бєлан.

Директор аналітичного агентства «Маркер Груп» Сергій Пісоцький зазначив, що співпраця держави і приватного бізнесу – це загальноприйнята світова практика. «Не потрібно далеко ходити, візьміть нашого північного сусіда. Росія не лише активно захищає свій внутрішній ринок, регламентуючи ціни, але й активно лобіює інтереси власних виробників на зовнішніх ринках», – сказав аналітик. «Останній яскравий приклад скоординованої співпраці держави і бізнесу – прем`єр-міністр Росії Володимир Путін у рамках офіційного візиту до Індії взяв участь у переговорах про поставки до країни російських фосфатних добрив. Від цього виграли обидві сторони. Індія забезпечила собі гарантовані обсяги продукції за вигідною ціною, а Росія одержала додатковий величезний ринок збуту», – сказав аналітик.

Нагадаємо, 29 червня МЗС України і роботодавці домовилися спільно посилити позиції українського експорту на зовнішніх ринках. Генеральну угоду про співпрацю підписали міністр закордонних справ України Костянтин Грищенко і Голова СПО  роботодавців України Дмитро Фірташ. У документі наголошується, що консолідація зусиль держави і приватного сектора економіки в умовах глобальних викликів і фінансово-економічних криз сприятиме економічному зростанню України. Зокрема, налагодження державно-приватного партнерства в зовнішньоекономічній сфері дозволить зміцнити позиції української продукції на міжнародних ринках, сприятиме підвищенню інвестиційної привабливості України, і, отже, – поліпшенню її міжнародного іміджу. Сторони відзначили, що спільні зусилля дозволять підвищити експортний потенціал України, яка зараз займає за цим показником 53-е місце у світі.

(за матеріалами “УНІАН”)