..

 

ФРУ та Укрзалізниця домовились спільно розробити прозорий механізм інвестування в оновлення вантажного вагонного парку України

14 черв. 2012

КИЇВ, 14 червня 2012 року. Розробити прозорий механізм інвестування в оновлення вантажного вагонного парку України домовилось між собою  керівництво Федерації роботодавців України, Укрзалізниці та Українського транспортно-логістичного центру під час наради, що відбулась 13 червня. Участь у зустрічі також взяли представники будівельної, хімічної та склопереробної промисловості України.

“Розробка прозорого механізму не тільки дозволить тримати баланс між заявками від бізнесу на перевезення та можливостями Укрзалізниці, а й вирішить питання виходу вагонного парку України з того “піке”, коли всі ми відчуваємо катастрофічний дефіцит вагонів для вантажних перевезень залізничною дорогою”, – наголосив в ході наради заступник Голови Федерації роботодавців України Дмитро Олійник. Розроблений механізм, за словами Дмитра Олійника, Федерація роботодавців разом з Укрзалізницею планують винести на розгляд до Кабінету Міністрів України.

Як зазначив заступник генерального директора Укрзалізниці Петро Науменко, жодний договір не дасть стовідсоткової гарантії того, що бізнес буде забезпечений необхідною кількістю вагонів до тих пір, поки не буде вирішене ключове питання – оновлення рухомого складу. “На сьогоднішній день із загальної кількості вагонів Укрзалізниці 25% експлуатується з продовженим строком служби, у тому числі 44% піввагонів, що є найбільш ходовими.  Для забезпечення потреби підприємств України у вантажних перевезеннях потрібно 60 тисяч піввагонів, хоча в робочому парку їх близько 48 тисяч, а на кінець поточного року кількість вагонів складатиме 41,8  тисячі. Це впливає на незабезпечення наявної потреби у вантажних перевезеннях і, як наслідок, на втрату доходів галузі”, – поінформував Петро Науменко. Він також підкреслив, що сьогодні відсутня підтримка, яка б дозволила будувати новий рухомий склад. “І це при тому, що в Україні щорічно могли б будувати 5000-7000 нових вагонів для забезпечення вантажних перевезень”, – додав Петро Науменко.

У свою чергу, заступник Голови Федерації роботодавців Дмитро Олійник зауважив, що бізнес готовий розглянути можливість збільшення розрахункового коефіцієнту до тарифу   (зараз він дорівнює 1) за однієї, головної умови – “Ми повинні створити разом прозорий механізм формування цієї плати та цільового її використання на оновлення рухомого складу. Саме тому, бізнес пропонує Укрзалізниці розробити разом цей механізм та подати його на розгляд до Уряду”, – підкреслив Дмитро Олійник. Він також зазначив, що бізнесу, замість того, щоб на 20-25% більше сплачувати за надані послуги посередникам, навіть вигідніше було б сплачувати в єдиний державний центр УТЛЦ. Але, за умови гарантування з боку Укрзалізниці, що отримані нею кошти, будуть мати цільове призначення на оновлення рухомого складу, що дозволить уникнути його дефіциту в Україні.

Наступною проблемою, з якою доводилось стикатись вантажовласникам, була неможливість або відмова, з тих або інших причин, заключати прямі договори на вантажні перевезення з Укрзалізницею, і саме з УТЛЦ. За інформацією Українського транспортно-логістичного центру, станом на 13 червня 2012 року, укладено 312 прямих договорів між УТЛЦ та вантажовласниками та направлено на погодження 256 проектів договорів для погодження на укладання.

Тому, Федерація роботодавців України, домовилась з Укрзалізницею про вжиття заходів, які мають допомогти уникнути будь-яких непорозумінь, що можуть перешкоджати укладанню прямих договорів. Як зазначив заступник Голови ФРУ Дмитро Олійник, перше, і мабуть найголовніше що слід врахувати – це обов’язкове надання бізнесу права альтернативи обирати з ким заключати прямі договори – з УТЛЦ або приватними структурами. “У свою чергу, УТЛЦ повинно взяти на себе зобов’язання не відмовляти вантажовласникам, у разі їх звернення для укладання прямого договору”, – додав Дмитро Олійник.

Керівництво Укрзалізниці та УТЛЦ також запевнило Федерацію роботодавців у тому, що вже роблять все можливе, аби прискорити процедуру укладання договорів. Для цього, ними був максимально скорочений загальний термін розгляду звернень підрозділами УТЛЦ. Відтепер, за словами директора Українського транспортно-логістичного центру Володимира Іващука, загальний термін розгляду звернень вантажовласників складає 7 робочих днів.

Учасники наради також домовились розмістити на сайті Федерації роботодавців України порядок розгляду звернень та укладання договорів в ДП “УТЛЦ”, з вказанням всіх контактів для відправки вантажовласниками заяв.

В бізнесу також були зауваження до договору про надання послуг з організації перевезень вантажів Українським транспортно-логістичним центром. Тому, заступник Голови ФРУ Дмитро Олійник поінформував учасників наради про розробку Федерацією роботодавців типового договору. Сторони домовились розглянути його та всі додаткові пропозиції і зауваження Федерації роботодавців. Для цього, до 22 червня цього року має бути проведена нарада між експертами Федерації роботодавців і представниками Укрзалізниці та УТЛЦ.