..

 

Чи потрібно подавати декларації членам правлінь Фондів?

25 січ. 2022

09 грудня 2021 року набув чинності Закон України від 17 листопада 2021 року № 1893-ІХ “Про внесення змін до Закону України “Про запобігання корупції” щодо поширення дії закону на членів правління Фонду соціального страхування України, Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Пенсійного фонду, Наглядової ради Пенсійного фонду та відповідних посадових осіб”.

Під час розгляду зазначеного Закону у Верховній Раді України у зв’язку з запланованими істотними змінами умов праці, делеговані члени правлінь від роботодавців, обраних (делегованих) репрезентативними на національному рівні всеукраїнськими об’єднаннями організацій роботодавців звернулися до відповідних органів делегування з заявами про складання своїх повноважень як членів Правлінь Фонду соціального страхування України, Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Пенсійного фонду.

Оскільки і в Кабінеті Міністрів України, і в репрезентативних на національному рівні всеукраїнських об’єднаннях організацій роботодавців є певні організаційні процедури для прийняття відповідних рішень щодо відкликання та делегування своїх представників, то на момент набуття чинності Закону України від 17 листопада 2021 року № 1893-ІХ діючі члени Правлінь не були формально звільненні від виконання своїх обов’язків, в тому числі і відповідними Постановами Кабінету Міністрів України.

В зв’язку з чим Конфедерація роботодавців України звернулася до Національного агентства з питань запобігання корупції щодо надання відповідей на наступні питання:

1. Чи призводить набрання чинності Закону України від 17 листопада 2021 року № 1893-ІХ до автоматичного складання повноважень діючих членів Правлінь Фонду соціального страхування України, Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, Пенсійного фонду України в зв’язку з невиконанням параграфів 3 та 4 Статті 45. «Подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування» щодо подання декларацій кандидатами на посаду?

2. Чи поширюється дія параграфа 5 Статті 45. «Подання декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», а саме «5. Дія розділу VII цього Закону не поширюється на посадових осіб закладів, установ та організацій, які здійснюють основну діяльність у сфері соціального обслуговування населення, соціальної та професійної реабілітації осіб з інвалідністю і дітей з інвалідністю….», на представників роботодавців та робітників оскільки мова йде саме про Фонди соціального страхування та Пенсійний фонд України, які здійснюють основну діяльність у сфері соціального обслуговування населення?

3. Які наслідки має діяльність/бездіяльність центральних органів виконавчої влади для делегованих до Правлінь представників роботодавців після подання ними особистих заяв про припинення виконання своїх обов’язків як Членів Правлінь відповідних фондів?

4. Коли і за який період повинні подати декларації члени Правлінь відповідних фондів, якщо раніше вони не подавали декларацій у відповідності з вимогами Закону України «Про запобігання корупції»?




Теги: Конфедерація роботодавців України